Cabinet de avocat „Răzvan Vatamanu”Cabinet de avocat „Răzvan Vatamanu”Cabinet de avocat „Răzvan Vatamanu”
Luni – Vineri: 9:00-18:00; Weekend: Închis
județul Iași, cod poștal 700073
Cabinet de avocat „Răzvan Vatamanu”Cabinet de avocat „Răzvan Vatamanu”Cabinet de avocat „Răzvan Vatamanu”

Zbor anulat sau întârziat? Poți primi despăgubiri de până la 600€

Chiar dacă reglementările europene oferă o serie de drepturi minime pentru a proteja cetățenii care aleg să călătorească pe calea aerului, numărul pasagerilor afectați de anulări ale zborurilor fără o avertizare prealabilă din partea operatorului de transport aerian rămâne în continuare excesiv de ridicat, la fel ca și numărul pasagerilor cărora le este refuzată îmbarcarea, împotriva voinței lor, precum și a celor afectați de întârzieri prelungite ale curselor aeriene.

Legislația europeană îi protejează pe pasagerii zborurilor aeriene prin instituirea unor obligații bănești pentru companiile aeriene care efectuează zboruri în statele membre ale Uniunii Europene, în cazul anulării zborurilor din motive nejustificate, a unor întârzieri prelungite sau a refuzului la îmbarcare a unor pasageri.

Astfel, potrivit Regulamentului U.E. companiile europene de transport aerian sunt obligate să acorde despăgubiri bănești cuprinse între 250€ și 600€ pentru fiecare pasager afectat de anularea unui zbor aerian sau căruia i s-a refuzat îmbarcarea la bordul aeronavei din motive neimputabile acestuia.

ANULAREA ZBORULUI
Despăgubiri cuprinse între 250€ și 600€ pentru fiecare pasager.
 

Dacă te afli în situația în care zborul tău a fost anulat, poți obține de la compania aeriană o despăgubire cuprinsă între 250 euro și 600 euro pentru fiecare pasager. Află care sunt condițiile de acordare a despăgubirii și cum poți obține suma de bani la care ai dreptul conform normelor europene.

Condițiile pe care trebuie îndeplinite pentru a obține despăgubirea:

  1. zborul care a fost anulat trebuia să decoleze de pe un aeroport situat pe teritoriul oricărui stat membru al Uniunii Europene sau,

zborul care a fost anulat trebuia să decoleze de pe un aeroport situat într-o țară care nu face parte din statele membre U.E. către România, în cazul în care compania aeriană a zborului respectiv este o companie de transport aerian cu sediul în oricare stat membru al Uniunii Europene;

  1. pasagerii zborului anulat să nu fi fost informați despre această anulare cu mai puțin de 14 zile înainte de ora de plecare specificată în biletul de călătorie;
  1. anularea zborului nu a fost cauzată de circumstanțe excepționale care nu au putut fi evitate de compania aeriană cu toate că aceasta a depus toate eforturile pentru ca zborul să nu fie anulat;

exemple de circumstanțe excepționale: catastrofe naturale; instabilitate politică; condiții meteorologice incompatibile cu operarea zborului în cauză; riscuri de securitate, greve; probleme neprevăzute de siguranță a zborului etc.

În cazul în care toate aceste condiții sunt îndeplinite, compania aeriană al cărei zbor a fost anulat este obligată să te despăgubească cu o compensație în valoare de:

  • 250 euro/pasager pentru zborurile pe o distanță de cel mult 1500 kilometri;
  • 400 euro/pasager pentru zborurile pe o distanță de peste 1500 kilometri;
  • 600 euro/pasager pentru zborurile pe o distanță de peste 3500 kilometri;

*distanțele indicate în kilometri se măsoară prin metoda rutei ortodromice.

În același timp, pasagerului al cărui zbor a fost anulat i se oferă posibilitatea de a alege între:

  1. rambursarea în termen de șapte zile a întregului cost al biletului, la prețul de achiziție pentru partea sau părțile de călătorie neefectuate sau pentru partea sau părțile de efectuate, în cazul în care zborul devine inutil în raport cu planul de călătorie inițial al pasagerului;
  2. redirecționarea spre destinația finală, cât mai repede posibil sau
  3. redirecționarea spre destinația finală, la o dată ulterioară, la alegerea pasagerului, sub rezerva existenței unor locuri disponibile.
 
REFUZUL LA ÎMBARCARE
Despăgubiri cuprinse între 250€ și 600€ pentru fiecare pasager.
 

În situația în care transportatorul aerian care urma să efectueze călătoria a refuzat să îți permită îmbarcarea în avion, împotriva voinței tale, cu toate că nu avea nici un motiv pe care să ți-l reproșeze pentru nu urca la bordul aeronavei, compania aeriană este obligată să te despăgubească pentru acest refuz cu o compensație în valoare de:

  • 250 euro/pasager pentru zborurile pe o distanță de cel mult 1500 kilometri;
  • 400 euro/pasager pentru zborurile pe o distanță de peste 1500 kilometri;
  • 600 euro/pasager pentru zborurile pe o distanță de peste 3500 kilometri;

*distanțele indicate în kilometri se măsoară prin metoda rutei ortodromice

În același timp, pasagerului căruia i-a fost refuzată îmbarcarea împotriva voinței sale, i se oferă posibilitatea de a alege între:

  1. rambursarea în termen de șapte zile a întregului cost al biletului, la prețul de achiziție pentru partea sau părțile de călătorie neefectuate sau pentru partea sau părțile de efectuate, în cazul în care zborul devine inutil în raport cu planul de călătorie inițial al pasagerului.
  2. redirecționarea spre destinația finală, cât mai repede posibil sau
  3. redirecționarea spre destinația finală, la o dată ulterioară, la alegerea pasagerului, sub rezerva existenței unor locuri disponibile.

De cele mai multe ori, compania aeriană invocă faptul că anularea ori refuzul la îmbarcare au fost cauzate de împrejurări excepționale care nu au putut fi evitate în pofida adoptării tuturor măsurilor posibile, cu toate că asemenea motive nu au existat în realitate. Astfel că, pentru a obține aceste despăgubiri este necesară formularea unei cereri în fața instanțelor de judecată.

Dacă doriți să adresați mai multe întrebări sau aveți nevoie de o consultație juridică pentru a efectua demersurile în vederea obținerii despăgubirilor de la compania aeriană, ne puteți contacta la contact@razvanvatamanu.ro sau accesați site-ul nostru www.razvanvatamanu.ro pentru mai multe informații. 

2 Comentarii

  • Galatanu Mihaela

    September 10, 2020 - 8:43 pm

    Buna ziua, in luna octombrie 2018 trebuia sa calatoresc cu Wizz Air pe ruta Iasi – Treviso, insa ajunsi toti pasagerii in fata portii de imbarcare, un angajat al companiei ne-a anuntat ca zborul va fi reprogramat pentru a doua zi. Se mai poate face ceva pentru a obtine despagubirea? Va multumesc anticipat!

    • Răzvan Vatamanu

      September 11, 2020 - 8:23 am

      Bună ziua, vă aflați încă în termen pentru a putea obține despăgubirea în cuantum de 250 euro/pasager pentru zborul reprogramat a doua zi. Pentru mai multe detalii, nu ezitați să ne contactați.

Scrie-ne un comentariu